Ağustos 22

Bir Ateistin Cevap Bulamadigi Sorular


Birçok soru vardir elbet ama bunlardan en büyüğü de şudur benim için:

“Bir insanoğlu kuran-i kerim’i okuyup da hala nasil inançli kalabilir?”

Ne trollüktür amacim, ne karalama, ne de insanlara hakarettir bu soruyu sorarken. Ben de türkiye’deki hemen hemen her çocuk gibi müslüman doğup, müslüman yetiştirildim. Müslümandim, inançliydim. Lakin aklimda bazi sorular vardi. Aklima şöyle bir şey geldi; ” yav müslümaniz dini kitabimiz kuran-i kerim, bakalim ne diyo bu, biz neye inaniyoruz, oruç tutuyoruz, namaz kiliyoruz, dua ediyoruz da neye inaniyoruz, ayrica aklimdaki diğer sorulara karşilik bulurum hem”. Tüm yaptiğim buydu, kutsal kitabimizi okumak. Yanliş bir şey yapmadim. Azgin ve sapkin değilim. Bir şeye körü körüne nefret beslemiyorum. Okudum işte kuran-i kerim’i aklimdaki sorulari gidermeye çalişan ben farkettim ki sorular artti. Olaylar baya bi değişti tabii.

Hocam bu kitap dünyanin düz olduğunu savunuyor. Bu kitap diyor ki; güneş dünyanin etrafinda döner, tuzlu suyla tatli su birbirine karişmaz…… Yani bir sürü şey var kitapta… Bir sürü yanliş bilgi. Yanliş bilgileri kenara birak, o kadar çok gaf var ki. O kadar çok saçmalik. Bu kitap bilime aykiri, bu kitap insan haklarina aykiri, bu kitap eşitliğe, demokrasiye aykiri, bu kitap birçok şeye aykiri. Demem o ki kitabi okuduktan sonra bi özet geç desene falan derler ya, kitap sende nasil bi etki birakti, olay şu:
Hz. Muhammed’in erkeğin baskin olduğu, kadinin çeyrek erkek olarak bile görülmediği, köleliğin çok normal bir şey olarak karşilandiği -yani şöyle ki; kölelik deyince akilda en ufak bir garipseme bile oluşmuyor, çok siradan deve sahibi olmak gibi birşey köle sahibi olmak-, dünyanin düz sanildiği ve güneşin dünya etrafinda hareket ettiğinin düşünüldüğü, dünyada deve yilan at tarzi sadece arabistan ve çevresindeki hayvanlarin bulunduğunun düşünüldüğü cahil arap toplumunu kontrol altina almak için yazdiği bir arap anayasasi. Hz. Muhammed’in kendi kralliğini kurmak için oluşturduğu bir arap el kitapçiği da denilebilir.

Yani ben yanliş bir şey yaptiğimi düşünüyorum. Kötü biri de değilim. Açtim okudum kardeşim. Ve eleştirdim. Aklimda soru işareti kalsin istemedim. Herkesin yapmasi gerekeni yaptim. Yaptiğim şey hayatimin sonuna kadar yaşam biçimimi şekillendirecek, yaşamima en çok yön verecek, yaşamimi tamamen farkli kilacak olan din etkenini irdelememdi. Yani eğer burda bir gariplik varsa bu bütün yaşamimi bir yalan, bir hiç uğruna yaşamam demekti.

Yani ne biliyim agnostik/ateist olmaktaki amaç nedir. Tanri’ya hiddet mi, yani ne biliyim hayvanlik, azginlik, çikar çatişmalari mi? Agnostisizm/ateizm gibi şeylerin insana hiç bi dokunur yani yok, hiç karli değil. Ölünce öyle ölüyon. Cennet yok, huriler yok, nimetler yok. Inançli arkadaş da diyor ki adama: “Gavur, azgin, sapkin, inançsiz”. Adamin bi kari yok ki amina koyiim. Kendini yanliz hissetiğinde bi kurtarici yok. Zor anlarinda görünmez bir yardimci el yok. Dua yok. Yani allah’a inaniş senin inancina göre sana birçok şey sağliyor. Ama diğer adama gelince adam da inaniyomuş, ne güzel mutlu falan, sonra okuyo, araştiriyo, o kadar soru oluşuyo ki aklinda, artik inanmasi mümkün değil. Yani inanişlar o kadar masalsi, çocukça ve basitçe ki inanmak mümkün değil. Eee adam ateistim/agnostiğim diyo sonra sövüyon adama. Yani ben de isterim yaşamdan sonraki ölümü. Şu an orasi boş bir yer benim için. Yeniden inanabilsem ne güzel değil mi? Süper olur, inanç dolu bir birey, her şeye güveni tam, burdaki insani yaşaminin ölümünden sonra mükafatlandirilacağindan emin. Mükafat dediğin sonsuzluk kavrami. Sonsuza kadar. Yani kim bunu istemez. Şimdi ben bunu göz göre göre red mi ediyorum yani. Kafir miyim ben? O zaman lütfen beni dinine geri kazandir. Ikna olmaya son derece açiğim. Ikimizde karli çikariz bu işten.

Dinini bilmen gerekiyor tabii. Kuran-i kerim ne emrediyor bilmen lazim. Mesela ben kafirim ya beni öldürmeni emrediyor kuran-i kerim. Adam kendini uçuruyor havaya yaninda üç beş hristiyan götürüyor, aliyor uçaği ikiz kuleleri yikiyor, el-kaide bilmem ne, diyorsun ki ” bu din olamaz, bunlar çikar işi, kuran-i kerim bunu emretmez, ben bu insanlarla ayni dinden değilim”. Hayir arkadaşim, kuran-i kerim der ki; onlarla arkadaşlik etmeyin, onlari gördüğünüz yerde öldürün. Yani o kendini uçuran adamlar bildiğin şehit. Allah yolunda savaşiyorlar. O adama ghandi’yi öldürmesi helal kilinmiş. Cennete bilet resmen. “öldür ghandi’yi al 72 bakireyi”. Adam senden daha müslüman. Adam kuran-i kerim’in dediklerini yapiyor, kendine göre asla yanliş bir şey yapmiyor. Ama sen bilmiyorsun bunu. Çünkü islam hoşgörü dini.

Gidip araştirmiyorsun dinlerin oluşumunu, kuran’i, incili. Yani şu koca ülkede babasi çocuğuna diyor oğlum müslümaniz şöyle böyle namaz oruç. Adam bi başliyor çocukluktan sonra öyle devam, ölene kadar. Soru sual yok. Demiyorum ki gel birak şu inanci, gel beraber inanmayalim. Öyle bi amacim yok. Çünkü seni inançsiz yaparsam diğer tarafta inançsizlar tanrisi tarafindan ödüllendirilmeyeceğim. Bana dokunur bi yani yok. Ama isteğim şudur ki; en azindan aç bi oku, hz. Nuh’un hikayesini öğren. Bana geldiği gibi sana komik gelebilir veya inancin artar. Bi zarari yok sana. Daha da aydinlanirsin. Neye inandiğini bil. Sonra çekinme eleştir. Sorgula. Eğer benim gibi olmazsan * o zaman daha inançli, bilgili biri olursun.

Ama şu soruya asla cevap bulamayacağim. Yani dinleri araştirip kuran-i kerim’i okuyupta nasil hala müslüman kalabilirsin ki. Ne biliyim profesör olmaya gerek yok, üstün zekaya gerek yok. 2 tane hollwood filmi izleyen adam ordaki çelişkileri lök diye görür. Orda öylece duruyor. Yani şöyle bi sor kendine: “Beni yaratan, bu dünyayi, bu evreni yaratan tanri bu kadar vasat bir kitap yazmiş olabilir mi?” eğer bu sorulari kendine soramiyor kuran-i kerim’i eleştirmekten çekiniyorsan ateistlerin yazilirini oku. Karşit görüşleri de bilmen lazim ki o görüşü yikip hala inançli kalabilesin. Yani körü körüne, bilinçsizce yaptiğin bir şey üzerine kurulu olmasin bütün yaşamin.

Not: tamamiyla açik sözlü, iyi niyetli bir yazidir. Bulunduğum ruh halidir. Toplu nefret, genelleme böyle benzeri itici davranişlara sahip değilim, kimseyi yargiliyor ya da kötülüyor da değilim. Bu bi nefret yazisi da değil. Aklimda biri sürü şey var ama birden yaziya dökünce hepsi dökülmüyor, bazilari kaliyor orada. Burada yazmayi unuttuğum o kadar çok gariplikler var ki kuran-i kerim’de, bitmez. Niyetim şudur ki; kuran-i kerim’i bir oku, araştirmalar yap internetten, sonra diğer dinleri de araştir, beni nasil yargiliyorsan yargila, hakkimda ne düşünürsen düşün.

By Plutonun is arkadasi

Kaynak: Eksi Sözlük