Monthly Archives: Eylül 2017

Eylül 30

Tanrıya inanmayınca insan canının istediğini yapabilir mi?


– Ne de olsa tanrıya inanmamak çok kolay, inanmayınca insan canının istediğini yapabilir. – Yani size göre tanrı olmadan ne ahlak olur ne etik ne de iyi davranışlar. – Aynen öyle, tanrı yoksa her şey mübahtır. – Bu dediğiniz ancak tanrı ahlakın bekçisi veya kurucusu olsaydı doğru olurdu. – Bekçisi ve kurucusu zaten! – Aksine, […]

Eylül 30

Ateist İçin İlk Zorunluluk Tüm Tanrılara İnanmaktır


Bu dersin başlığı paradoksal görünebilir. Ne var ki ateizmin ancak bütün tanrıların varlığına inanılmak koşuluyla mümkün olduğunu anlamak gerek. Ateistin inandığı tanrıların varlığı, gayet mantıklı olarak, onların tarihsel gerçek varlığı demektir. Bildiğimiz tüm tanrıların bir tarihi, zamanı, yeri olmuştur ve, inananlara ne kadar acı gelirse gelsin, hepsinin bir başlangıcı vardır. Ateist, zorunluluğun insanı birtakım tanrılar […]

Eylül 30

İnanmamaya İnanmak


Tanrı var mı? İnsanın kendisine ilk sorduğu sorularından biri bu. Eleştirel düşünce, felsefe ve kuşkusuz bütün bilimler tarih boyunca bu sorudan yola çıkarak gelişmiştir. Tek başına alınırsa bu soru iki türlü cevaplanabilir: İnanan kişi “Evet, tanrıya inanıyorum” diyecektir, ateist ise “Var mı bilmiyorum, ama ben olmadığına inanıyorum.” İnanca yaslanan deist için hiçbir sorun yoktur; akla yaslanan […]

Eylül 29

İlhan Arsel: İslam’da Kölelik


Günümüzde, çoğu Müslüman, Kur’an’ın köleliği tamamen kaldırdığını, Muhammed’in köleliğe karşı tutum ve davranışlar içinde bulunduğunu sanmaktadır. Oysa gerek Kur’an’da gerekse de Muhammed’in özel yaşamında köleliğe karşı bir tutum sergilenmediğini, hatta aksine, Muhammed’in özel yaşamında köleliği teşvik edici uygulamalarda bulunduğunu, Kur’an’da ise kölelik kurumunu ortadan kaldırmayı hedeflemeyen ve hatta köleleri (cariyeleri) doğal bir sınıf olarak gören […]

Eylül 26

Ünlü Filozof Platon’dan Bize Kalan Bilge Sözler


Demokrasi despotluğa dönüşür. Başlamak işin en önemli kısmıdır. Aşkın dokunuşu ile herkes şaire dönüşür. İyi bir karar bilgiye dayanır, rakamlara değil. Müzik, sesin ruhun meziyetlerini eğitmek için hareket etmesidir. Kötülüklerin ilki ve en büyüğü, haksızlıkların cezasız kalmasıdır. Doğru düşünce bilgidir. Bilginin elde edilmesi, bizi iyiye ulaştıracaktır. Mutluluk bilgi ile kazanılır. Boş bir kafa, şeytanın çalışma […]

Eylül 25

Ahmet Hakan: Bu İhsan Şenocak denilen adam konuştukça Türkiye’de ateizm yükseliyor!


Ahmet Hakan: Bu İhsan Şenocak denilen adam konuştukça Türkiye’de ateizm yükseliyor! Hürriyet yazarı Ahmet Hakan, ilahiyatçı İhsan Şenocak‘ın “kızlar’ın pantolon giymesinin, kaşlarını aldırmasının, üniversiteye gitmesinin günah olduğunu” sözlerine tepki göstererek “Ve bu İhsan Şenocak denilen adam konuştukça…Türkiye’de maalesef deizm ve ateizm yükseliyor! Uyanın ey ehli iman! Bu İhsan Şenocak türü adamlar yüzünden… Din elden gidiyor din!” ifadelerini kullandı. Ahmet Hakan’ın “İşleri güçleri kızlar ve […]

Eylül 24

Şintoizm nedir?


Japonya’nın yerel dini olan Şintoizm, Japon kültürünün ayrılmaz bir parçasıdır. Şintoizm M.S 300 ile 600 yılları arasında ortaya çıktı. En önemli tanrısı güneş tanrıçası olarak da bilinen Amaterasu‘dur. Amaterasu’nun torunlarının japonya’yı birleştiren İmparator ve onun soyundan gelen ailesi olduğuna inanılır. Yani İmparator ve ailesi aslında yarı tanrı olarak görülür. Efsaneye göre Amaterasunun anne ve babasının İzanagi ve İzagami […]

Eylül 22

Evrimci Açıdan Din Psikoloji Siyaset


Yeni kitabım çıktı. Adı: Evrimci Açıdan Din Psikoloji Siyaset Giriş bölümünden bir parça:  İnsan gerçekte nedir? Yedi-sekiz derece ağır miyop bir kişi düşünün. Tüm toplumun böyle bireylerden oluştuğunu düşünün. Gözlükleri veya lensleri de yok. Başka insanları nasıl görürler? Ya da aynada baktıklarında kendilerini ne ölçüde seçebilirler? Belirsiz, bulanık, çizgileri netlikten uzak hayaller biçiminde… Gölgeler, karaltılar ya […]

Eylül 22

Dinlerin Evrimsel Kökenine Dair


Üç milyon yıl önce bir Afrika vadisindeki savan boyunca yürüyen bir insansı olduğunuzu hayal edin. Otların arasından gelen bir hışırtı işitiyorsunuz. Bu sadece rüzgâr mı, yoksa tehlikeli bir yırtıcı mı? Cevabınız ölüm ya da kalım anlamına gelebilir.   Otların arasından gelen hışırtının tehlikeli bir yırtıcı olduğunu varsayarsanız ve sadece rüzgâr olduğu ortaya çıkarsa, kavrayışta yanlış […]

Eylül 20

Kuran Terminolojisindeki Süryanice Etkisi


Geleneksel anlatıya göre Kur’an, Kureyş lehçesinde yazılı olduğu iddia edilen bir kitaptır. Kur’an’da ciddi bir Süryani Dili hakimiyeti vardır. Bütün dini terminoloji kelimeleri Süryanicedir.

Eylül 18

Fethullah Gülen’in Vaazlarında Kullandığı Taktikler


Vaazları ve sohbetlerindeki etkili anlatımıyla bilinen Fethullah Gülen, bu kadar insanı etkilemeyi nasıl başardı? Ekşi Sözlük’ün, “algı yönetimi” konusunda uzman kişisi “daitoryu” anlatmış. fetö örgütü elebaşı gülenin vaazlarını ilk ciddi analizim iki binli yılların başıdır. o dönemlerde hitabet yoluyla insanları ikna etmenin psikolojik temellerini araştırıyordum ve esas ilgi alanımı nutuklarıyla dünyayı ateşe veren adolf hitler […]

Eylül 09

Tanrı da yoksa!


19 yaşında imam hatip mezunu genç kadın, asgari ücretle reyon görevlisi olarak çalıştığı, muhafazakârlığıyla meşhur zincir markette rafların arasında işini yapar gibi dolaşıyor ama şaşkınlık ve korku içinde. Bağlı olduğu amir birkaç dakika önce bir bahane ile depoya çağırmış ve kapıyı kapatmasıyla üzerine abanmıştı. Bağıramamış, korkunun soğuğunda donmuştu soluğu. Pis herif, bir yandan bedeninin mahremiyetine […]

Eylül 09

Kuran dönemsel bir kitap mıdır, evrensel bir kitap mıdır?


Kuran dönemsel bir kitap mıdır, evrensel bir kitap mıdır? Dinle, anlatsın sana!

Eylül 03

Video: Din vs Gerçek (Darkmatter2525-Religion VS Reality)