Ben Artık Müslüman Değilim.. Ocak 02

Ben Artık Müslüman Değilim..


Ben Artık Müslüman Değilim..

Evet, ben artık Müslüman değilim. İslam dininden çıktım. Çıkmamın iki nedeni var. Birincisi; İslam’ın beş şartını uygulamamam. Kelime-i Şehadet getirmek, namaz kılmak, oruç tutmak, zekat vermek, hacca gitmek. Ben namaz kılmayı bile bilmem, oruç tutmaya çalıştım olmadı, hayatımda bir iki kez zekat vermişimdir, hacca gitmedim gidemem de. Bazen üşendim, bazen istemedim, bazen de unuttum bunları yapmayı. 

Din ciddi bir şeydir, bir hayat tarzıdır, bir inançtır yani kısaca insanlıktır, insanlığı öğretir. Ama insan hayatına girdiğinden beri yarar sağladığı kadar zararda sağlamıştır. Çoğu savaşlar din yüzünden çıkmıştır bu bir gerçek. Cinayetler, küçük düşürücü aşağılamalar, çıkar için kullanarak para kazanmalar, insan ilişkilerindeki karışıklıklar bunların nedeni arasında din büyük bir yere sahiptir. Ama din olmazsa da, kardeşlikler, alın teri ile kazanmalar, insanların hatalarını düzeltmeler gibi güzelliklerde olmaz.

Ben doğduğumda gelipte kulağıma biri:”Sen Müslüman olur musun yoksa başka bir dinimi tercih edersin?” diye sormadı. Haliyle ben de Müslüman oldum tabiî ki. Ama büyüdükçe yaşadığım dinin kurallarına uymadığımı fark ettim. Bazı şeyler bana göre değildi ve dinimin şartlarına uymuyordum. Ama dışarıda konuşurken, sözde olarak dediğimi bildiğim halde ben müslümanım diyordum. Niye kendimi kandırayım ki? Çoğu kişi öyledir. Sorun arkadaşlarınıza hepsi müslümanım der ama müslümanlıkla ilgili hiçbir şey bilmez ya da yapmaz. Ben kendimi kandırmamak için İslam’ı bıraktım.

Ha bu arada İslam dini mükemmel bir dindir. Yazan her şeyin bir mantığı vardır bunları bulman ve günlük hayatında da yaşaman içinde sana akıl verilmiştir. Ama ben kendi düzenimi İslam’a göre kuramadım bu yüzden ondan ayrıldım. Önemli olan Tanrı’ya inanmak zaten bütün mesele burada bitiyor.

İkinci nedenim ise; Tanrı’yı çok fazla sevmemem. Onun var olduğuna bütün gücümle inanırım gerekçemde evrendeki bu düzenin tesadüfen oluşamayacağı ve bunu bir gücün yaptığıdır. O güç bizi yarattığı için bende ona inanırım. Ama bu onu sevdiğim anlamına gelmez. Çünkü bana göre biz onun piyonlarıyız. Bizi bir kürenin içine koymuş birbirimizi yememizi izliyor. Düşünün dünyada ki olayları, yaşamları, halleri aklınıza ilk bu gelir. Ama bu durumdan kurtulmamız için de bize muhteşem bir akıl hediye etmiş seçimimizi yapmamız için. İyi de ben seçim yapmak istemiyorum ki?.. Bakın bir dünyaya, karınca sürüleri birbirini yok ediyor ne için kim daha üstün onu görmek için. Ama ben bu üstünlük yarışını istemedim ki böyle bir şey olduğunu bana kimse söylemedi. Şak diye düştüm bu ortamın içine ve benden hayatta kalmam isteniyor.

İslam’da Tanrı sevgisi önemlidir. Ama ben Tanrı’yı İslam’ın istediği kadar sevemem. Oturup düşündüğüm zaman aklıma bu yazdıklarım geliyor. Ben böyle düşünüyorum. Bunu ben seçmedim ama hayatta kalmam için bilmeden seçtiğim bu dünyayı tanımam gerek..

Doğuş Gürle

Yazarport