Aralık 03

Soru 2: İslam Dini Oruçlu bir kimsenin ölüyle cinsî münasebetine izin verir mi?


İslam Dini Oruçlu bir kimsenin ölüyle cinsî münasebetine izin verir mi?
Soru 2 – “Oruçlu bir kimsenin, ölü insan vücudu ile, ya da hayvanla, ya da uyumakta olan bir kadınla (onu uyandırmadan) cinsî münasebette bulunması konusunda İslâm ne gibi buyruklar getirmiştir?”Eğer bu soruyu yadırgar ve: “Bu nasıl iştir? Hiç böyle bir din hükmü olabilir mi, İslâm’da böyle bir şey yoktur!” şeklinde bir yanıt verecek olursanız, Müslümanlık sınavından sıfır alır, kâfirler arasında yerinizi bulursunuz! Yok eğer: “Evet bunları Muhammed’in buyrukları olarak benimsiyorum, çünkü başta Diyânet İşleri Başkanlığı’nın yayınları olmak üzere tüm İslâm kaynaklarında bunun böyle olduğunu bildirilmekte.” derseniz, siz tam bir Müslüman sayılırsınız. Çünkü gerçekten de Diyânet İşleri Başkanlığı’nın ve din adamlarımızın, Muhammed’in buyrukları olarak insanlarımıza bellettiği din verilerine göre oruçlu kişi, hayvanla, ya da ölü insan vücudu ile cinsel ilişkide bulunacak olursa, orucu bozulmuş sayılır; bu gibi hallerde kişinin “kaza orucu” tutması gerekmektedir (Bu tür hadîs’ler için Diyânet’in yayınladığı Diyânet Dergisi’nin., Cilt 11, sayı 6, sh. 340 bakınız). Yorumculardan bir kısmına göre, ölü insan vücudu ile ya da hayvanla yapılan cinsî münasebet “zina” niteliğindedir; ve bu nedenle kişiye zinâ için öngörülen cezâ uygulanmalıdır. Fakat bir kısım yorumculara göre bu iş zinâ sayılmayıp çirkin bir eylemdir, bu nedenle bu eylemde bulunan kişiye zinâ cezası değil “ta’zir” (azarlama) cezâsı uygulanmak gerekir. Diyânet’te görev almış din adamlarımızdan bazılarının açıklamalarına göre İslâm Şeriatı, oruçlu kişinin hayvan ile cinsî münasebette bulunması halinde ölüm cezasına çarptırılmasını uygun bulmuştur; ayrıca, cinsî münasebette bulunulan hayvan, o kişinin malı ise, hayvan da öldürülmelidir; başkasının malı ise hayvanın öldürülmesi gerekmez; çünkü “Hayvanı öldürmenin amacı, bu suçun çağrışım yapılmasını ve fâili hakkında ileri geri konuşulmasını engellemektir.” [“Hukûk-u İslâmiyye ve İstilâhât-i Fikhiyye Kamusu” ile İbn Mâce’nin “Ter. ve Şerhi”nden alınma bu hususlar için bkz.: Ali Rıza Demircan, İslâm’a Göre Cinsel Hayat, Eymen Yayınları, İstanbul 1986, Cilt 2, sh. 168 ve d. Ayrıca benim “Toplumsal Geriliklerimizin Sorumluları: Din Adamları” adlı kitabıma bakınız).

Uyumakta olan bir kadınla cinsî münasebette bulunan oruçlu kişinin durumuna gelince: söylemeye gerek yoktur ki, uyuyan bir kadınla cinsî münasebette bulunmak ve bulunurken onu uyandırmamak, büyük bir ustalık, ve uzmanlık işidir. Bunu becerebilen kişiyi kutlamak gerekir. Bundan dolayıdır ki Muhammed, oruçlu iken bu işi gören Müslüman kişiyi sadece kaza orucu tutmakla sorumlu kılmıştır. Oysa oruçlu iken az tuz yemek sûretiyle orucu bozulan Müslüman kişilere hem kaza ve hem de kefaret orucu tutmak gibi ağır zorluklar yüklemiştir (Bu hususlar Diyânet Başkanlığı’nın yayınlarında yer alıyor. Bkz. Diyânet Dergisi, Cilt Xİ, sayı 6, sh. 339-340).

Ve işte bütün bunlara inanıyorsanız, iyi bir Müslüman olarak “Müslümanlık sınavı”ndan en yüksek notu almağa hak kazanmışsınız demektir. Aksi takdirde “kâfir” sayılmanız gerekiyor!

Müslümanlık Sınavı – İlhan Arsel

Bölüm: “Hurafe’ler, Bâtil İnançlar, Masal’lar ve Aklı Dışlayan Sorunlar Konusunda Bir Kaç Soru”

Düzenleyen: Arap Şükrü

 

Reklamlar