Ekim
28
Dünyanın Düz Oluşu (Dünya ve Kubbesi – Ebu Muaz Seyfullah el-Çubukâbâdî)
Ebu Muaz Seyfullah el-Çubukâbâdî, Dünya ve Kubbesi isimli eserinde İslam’a göre Dünyanın düz olduğunu ve dönmediğini iddia ediyor. Dünyanın düz olduğuna dair onun görüşlerini bu kitapta okuyabilirsiniz.
kurana göre dünya düz değildir yeryüzü düz görünür. örnek verdiğiniz kişinin kendi fikridir.
BeğenBeğen
daha kitabı bile okumadan yorum yapmasaydınız keşke. ayetlerle ve tefsirlerle kanıtlamış. siz de kitap yazıp çürütün madem kanıtlarıyla. boş konuşmakla olmuyor malesef
BeğenBeğen
Şu bağlantıya bakınız:
http://muratyazici.blogspot.com.tr/2011/11/seni-cehalet-feneri.html
BeğenBeğen
Bir web sitesinde şu bilgiler verilmiş (bunların çoğunu bizzat teyid ettim):
– İmam Gazzâlî’nin konu ile ilgili sözleri: “Felsefenin kabul ettiği prensiplerin bir kısmı İslâm dininin temel esasları ile çelişmez. Meselâ diyorlar: Ay’ın tutulması olayı, arzın güneşle ay arasına girmesiyle ay ışığının görünmemesinden ibarettir. Çünkü ay, ışığını güneşten alır. Arz ise yuvarlaktır ve gök her taraftan onu çevrelemiştir. Matematik hesaplarla ispatlanmış bu çeşit gerçekleri din namına inkâr etmek dine karşı bir cinâyettir. Metotsuz bir tarzda dini savunanların zararları, metotlu bir şekilde dine hücum edenlerin zararından daha fazladır. Darb-ı meselde denildiği gibi: Akıllı düşman, ahmak dosttan daha iyidir.” (el-Gazzâli, Tehâfutu’l-Felâsife, 80)
– Fahreddin Râzî’nin konu ile ilgili sözleri: “Bazı kimselere göre, yerküresinin yayılmış olarak sergilenmesi, onun küre şeklinde olmamasını gerektirir. Bu yanlış bir düşüncedir. Çünkü yuvarlak bir cisim büyük olduğu takdirde, bir sergi gibi üzerinde yaşanmaya müsait olur. Nitekim yerin (yuvarlağımsı) direkleri hükmünde olan dağların üzerinde de mükemmel bir şekilde durulabilmekte ve yaşanabilmektedir. Dünyanın konumu bundan daha uygundur.” (Râzî, Mefatihu’l-gayb, 2/104)
– Seyyid Şerif Cürcânî de bu konu üzerinde uzun uzadıya durmuş, kâinatta yuvarlaklığın bir kânun gibi göründüğünü, bundan yerküresinin istisna edilemeyeceğini vurgulamış ve ilgili âyetleri bu çerçevede değerlendirmiştir. (bk. Cürcânî, S. Şerif, Şerhu’l-Mevakıf, 2/441- 442)
– İbrahim Hakkı’nın sözleri ise şöyledir: “Eğer fennin bu (dünyanın yuvarlaklığı konusundaki) görüşü şeriate aykırı sanılırsa, bu husustaki endişenin atılıp kalbe tam inanışın yerleşmesi için İmam-ı Gazzâlî’nin Tehâfütü’l-Felâsife adlı eserinde Arapça yazdıklarını aynen Türkçeye çevirip buraya yazdım. Ayın tutulması olayı, arzın güneşle ay arasına girmekle ay ışığının görünmemesinden ibarettir. Çünkü ay, ışığını güneşten alır. Arz ise yuvarlaktır ve gök her taraftan onu çevrelemiştir.” (İbrahim Hakkı, Hasankaleli, Marifetnâme, 4/30-31)
– Hüseyin Cisri’nin konu ile ilgili sözleri şöyledir: “İslâm milletinin en büyük âlimi olan Fahreddin-i Râzî gibi pek çok kimseler yerin küre şeklinde olduğunu kabul etmişlerdir, diyor ve daha sonra şunları ekliyor: “Daima böyledir. Ahmak dost, çok cahilliği ve az aklı sebebiyle akıllı düşmanlardan daha çok zararlara sebep olur.” (Hüseyin, el-Cisrî, Risale-i Hamidiye (trc. Manastırlı İsmail Hakkı, sadeleştiren: Ahmet Gül), 366-377)
– Kadı Beydavî ve Nesefî gibi müfessirler de yeryüzünün yuvarlak olduğunu söylemişlerdir. Beydavî ve onu takip eden Nesefî, Bakara sûresinin 22. âyetinde yer alan “O, öyle bir Allah’tır ki, yeryüzünü size bir döşek yaptı” cümlesini tefsir ederken, “Arzın insanlar için döşek gibi yayılıp sergilenmesi, onun küre olduğu gerçeğine aykırı değildir.” (bk. Mecmu’t-tefasir, I/75) şeklindeki açıklamalarıyla konu ile ilgili düşüncelerini ortaya koymuşlardır.
BeğenBeğen