Mart 11

Etiketler

4+4+4 2023 dindar gençlik


Ne var bunda diyeceksiniz.. Fena mı çocuklar dinini öğrenecek?
Din eğitimine karşı değilim..
Ama..
BİR: Adının konulması lazım..
İKİ: Devletin vermemesi lazım..

*
Bir soru daha..
Önümüzdeki yıl düğmeye basılırsa ‘hayal edilen gençlik’ 2023’e yetişir mi?
Yetişir..

Bugün pazar ne yapacaksınız? Ne yapacağınızı bilemem ama çoğunuzun ne konuşacağınızı biliyorum..
4+4+4 meselesini konuşacaksınız.. Daha doğrusu anlamaya çalışacaksınız..
Birbirinize soracaksınız..
Okul yaşı beş mi altı mı?
Bi beş oluyor..
Bi altı oluyor..
Papatya falı gibi.. Beş, altı; beş, altı..
Papatyanın son yaprağı bakalım kaç diyecek?
Ortaokul dönemine geri mi dönülüyor?
Evet..
Hayır..
Ortaokul sistemine dönülmüyor, ilköğretime ikinci kademe getiriliyor..
Evet mi hayır mı?
Havet!
Peki, okul öncesi eğitim?
O gazoz oldu..
*
Avrupa’yı örnek gösteriyorlar; o çocuklar kaç aydan itibaren alıcı, okul öncesi eğitim ne zaman başlıyor bi inceleyin diyorlar..
Bunu diyorlar ama okul öncesi eğitime başlama yaşı ile okula başlama yaşını birbirine karıştırıyorlar..
Şu da çok daha önemli..
Çocukların alıcı olmaya başladığı yaş mevzu bahis ediliyor da alıcılara ne verdiğimiz mevzu bahis edilmiyor..
Aslında mesele bu..
Somut örnek mi?
İngilizce Yeterlilik Endeksi’nde 44 ülke arasında 43. olduk.. 15 yıl önce de aynıydı, 20 yıl önce de bugün de.. Okullarda İngilizce dersi vardır ama İngilizce öğrenen yoktur..
İngilizce eğitim alan ama İngilizce bilmeden liseyi bitiren milyonlarca genç yetiştirdik..
Aslında zor iş ha..
Çocuğa sekiz yıl İngilizce okut, tın tın mezun et!
Üniversitede tez konusudur..
*
İngilizcenin durumu böyle de Türkçe farklı mı?
Değil.. Çocuk 12 yıl okuyor, üç cümleyle kendini ifade edemiyor..
Türkçe dersi görmüş, üstüne; dil bilgisi, edebiyat, kompozisyon..
Sonuç, elde var sıfır!..
Ver kâğıdı kalemi üç cümleyi peş peşe yazamıyor.. Başı sıkışsa dilekçe karalayamıyor!
Demek ki problem alıcının yaşında değil, problem vericide, nasıl verildiğinde..
Tarih de böyle, coğrafya da, matematik de.. Sosyolojiyi, felsefeyi hiç sormayın..
Hele felsefe!
Baş düşman..
*
Konuşmamız gereken bunlar.. 2023 hedefimiz var ya.. Dünyanın ekonomisi en iyi olan 10 ülkesi içine girmeyi umut ediyoruz ya..
Bizi o seviyeye taşıyacak veya Türkiye’nin o günkü konumuna uygun nesiller yetiştiriyor muyuz? Planımız, projemiz var mı? Teknoloji aldı başını gitti, yeni meslekler türedi, eğitimi adapte ettik mi?
Yooo..
Varsa yoksa imam hatipler..
İlla orta kısımları açılarak ‘rövanş’ alınacak.. Meclis’teki kavganın nedeni bu..
Bu sebeple bütün sistem allak bullak ediliyor, işin içinden çıkılmaz hale getiriliyor..
Yeter ki ‘intikam’ alınsın..
Kimileri çok önyargılısın diyecektir..
Değilim ve şunu soruyorum..
Diyorum ki; imam hatip liselerindeki eğitim yetersiz mi? O okullara giden çocuklar dinlerini öğrenemiyorlar mı?
Evet diyeni duymadım..
Peki o zaman neden imam hatip eğitimi 8 yıla çıkarılmak isteniyor.. Bunun bilimsel bir araştırması, bir açıklaması var mı?
O da yok!..
*
Meselenin özüne dönelim..
Başbakan ‘dindar nesiller yetiştireceğiz’ dedi ya..
Devlet de bunu görev edinmek istiyor.. Başbakan bu işin aşamalarını açıkladı.. Aynen şöyle dedi:
“Düz liselerden yavaş yavaş meslek liselerine geçiş sürecini kararlılıkla sürdüreceğiz..”
Tercümesi şu..
Düz liselerin yerini imam hatipler alacak.. Dokuz yaşına gelen her çocuk sekiz yıl boyunca dini eğitimini alacak..
Sonra..
Doktor mu olur, mimar mı olur, mühendis mi olur, hâkim mi olur.. Ne olursa olur..
Büyük plan bu..
*
Ne var bunda diyeceksiniz.. Fena mı çocuklar dinini öğrenecek?
Din eğitimine karşı değilim..
Ama..
BİR: Adının konulması lazım..
İKİ: Devletin vermemesi lazım..
*
Bir soru daha..
Önümüzdeki yıl düğmeye basılırsa ‘hayal edilen gençlik’ 2023’e yetişir mi?
Yetişir..

Mehmet Tezkan

Milliyet

Reklamlar